Начало За нас Реклама Контакти

Alimentaria - голямата фиеста на храните

Снимка за Alimentaria - голямата фиеста на храните

Голямата фиеста

Испанците са делови хора, които умеят да празнуват. Затова и с лекота са превърнали Alimentaria – едно от най-големите професионални изложения на храни и напитки в света (и второ в Европа след Anuga в Кьолн), в истинска фиеста на храните и виното, а едновременно с това в място, където всички от хранително-вкусовия бранш получават огромни възможности да покажат своите продукти и да се възползват от нови бизнес хоризонти.

Международният салон, чието 19-то издание ще се проведе от 26 до 29 март 2012 г.  в Барселона, е жизнеспособен сборен пункт на професионалисти от света на храните и напитките – показват го ясно цифрите от предишното издание през 2010 г., когато са се осъществили над 8 000 нови контакти между фирми.

Средиземно- морската диета

Но Салонът предлага и програма, която е истински полезна и интересна не само за специалистите, а и за широката публика. Alimentaria 2012 е среща с гастрономията и здравето, запознанство с последните тенденции в храненето, ресторантьорството и висшата кулинария, както и с възможните решения за огромни предизвикателства пред сектора като опазване на планетата ни, устойчиво развитие, здравословно хранене...
Изложението включва Международна конференция за средиземноморската диета, която е особена актуална, заради неотдавнашното решение на ЮНЕСКО да включи тази диета в представителния списък на нематериалното културно наследство на човечеството. Конференцията през 2012 е посветена на борбата със затлъстяването, която по думите на Франсиско Сенсат, президент на Асоциацията за еволюция на средиземноморската диета, „изисква решителна намеса на цялото общество и отговорно ръководене от страна на властите”.

Барселона в авангарда

Уникален гастрономически конгрес, наречен BCNVanguardia събира шеф готвачи от световна величина, които не само демонстрират своите техники и открития, а и ги обсъждат помежду си на кръгли маси и запознават публиката с всички новости в ресторантьорството.

Taste&Flavours

В панел, озаглавен Taste&Flavours се провеждат десетки дегустации на качествени продукти от Испания и от цял свят, а също и интересни експерименти за съчетаване на храни, помежду им или с вино. Например в „Испания, страната на 100-те сирена”, мотото на предстоящото изложение е „Съвършените двойки” – там изключително разнообразните и слабо познати по света испански сирена са разделени в 13 категории и се предлагат в комбинации не само с тихи и пенливи вина, а и с различни зеленчуци, туршии, сосове, чатни плодове и сладка. Разбира се всички други традиционни испански съкровища: хамони и колбаси, зехтин и маслини, висококласни рибни и зеленчукови консерви, шафран и червен пипер или сладкиши като турон и марципан ще присъстват не само по щандовете на изложителите в различните салони, а и в общи представителни дегустации.

Intervin

Най-голяма площ (цели 21 000 кв. м) Alimentaria посвещава на международното виненото изложение Intervin, където наред с почти всички испански производители ще присъстват и стотици успешни винарски компании от цял свят. На виното е посветен и форумът Vinorum – място за разнообразни семинари и дегустации.

България на Alimentaria

През март 2012 България, заедно с Полша и Румъния, отново ще има сериозно присъствие на Alimentaria след няколко пропуснати години. Общият български щанд в Международния павилион (обединяващ щандове на 75 държави) ще заема площ от 80 кв. м и в него участие досега са потвърдили 7 фирми, сред които са компании като „Тракия 2006” за слънчогледово олио, „Катрин-Ко” за зеленчукови и плодови консерви, „Винпром Асеновград” и „Диавена” за рибни консерви. Наши фирми за млечни продукти ще присъстват и в специализирания павилион Интерлакт. По мнение на ИАНМСП (Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средни предприятия), която организира общото българско участие през март в Барселона, участията в международни изложения и панаири като Alimentaria дават уникалната възможност за кратко време и на дадено място да бъде представена българската продукция, да се привлекат партньори и да се открият нови пазарни ниши.

от Веселина Маринова Дек. 2011
Коментари